Saturday, June 18, 2005

Desaru

Image hosted by Photobucket.com

Pintu masuk ke desaru

Dari pagi pikirkan nak pergi mana hari nie. sebab seharian dah dirumah dan dalam beberapa hari nie aku tak buat aper pun. Plan mula nak balik kl awal sebab nak tengok exibition, tapi tak dapat sebab barang dah sampai kat singapore dan tak der saper yang nak uruskan. Ape-ape pun aku terpaksa nak uruskan barang tu sampai ia dah settle sampai ke pasir gudang.

Jadi dalam tengahari aku plan nak pergi ke desaru. Bukan apa, beberapa hari yang lalu, tunang aku ajak nak pergi tengok pantai. Bagi aku, macam desaru ajer tempat yang aku tahu sangat cam ner nak pegi dan area maner. Walaupun pada hakikatnya aku tak pernah sampai lagi ke pantai yang bernama desaru. Yelah sebab selalu pergi ke teluk ramunia. Dan dalam pejalanan ke teluk ramunia aku akan melintasi simpang ke desaru.

So, kitaorang plan nak gerak lepas zohor. Makan dulu kat umah, lepas tu sembahyang dan terus gerak. Sebab tak nak lewat, kalau lewat dah pasti balik nanti lewat jugak. Area tu bukanya dekat. Kalau teluk ramunia aku leh bajet dalam 2 jam untuk sampai.

Lepas zohor ajer, terus gerak ke sana. Aku singgah jap kat desa cemerlang untuk top-up petrol kereta. Lepas tu terus ajer sampai desaru.

Mula aku ingat desaru nie satu tempat yang akan dikunjungi ramai dan lawa. Alah macam tempat peranginan yang lain. rupanya tak der mende sangat.

Image hosted by Photobucket.com

pemandangan pantai

Image hosted by Photobucket.com

orang bermandi di pantai

kat desaru, pantai awam dia, kalau kita nak masuk parking kena charge rm3.00. tapi masa aku tu dah tak der duit kecik yang ada rm2.00 ajer. orang parking tu tak kisah. amik ajer rm2.00 tu. lepak ler kejap tengok pantai. tak der aper sangat. aku tak mandi pun sebab tak bawak aper-aper pakaian. orang tak ramai sangat, padahal petang sabtu.

Image hosted by Photobucket.com

salah satu gerai makan

last sekali sebelum balik, kitaorang pegi makan kat situ jap. saje nak rasa ikan bakar. aku order pari bakar, tapi bagi aku rasanya kurang sedap sebab macam tak masak sangat lagi.
dalam pukul 5, dah gerak balik. sebab tak der ape yang menarik sangat.

No comments: