Wednesday, December 12, 2007

aku

## cerita satu ##
sekarang aku rasa cam hampeh je aku ni... kerja melambak. plan nak buat itu, ini, semua tak menjadi... itu lah hampeh...

"dengan satu keputusan yang kecil, ia akan mengubah segalanya, malah ia akan menjadi sesuatu yang amat besar"

aku perasan, frasa kat atas tu, ada orang bagitau kat aku aritu... ntah ler... ape kes dia cakap camtu plak. mungkin kerana kita kekadang terlupa akan keputusan yang bakal kita buat. malah keputusan yang terburu-buru ditambah plak dengan perasaan yang berkecamuk dan tatkala fikiran kurang rasional, menjadikan kita membuat satu keputusan itu secara mendadak. dan impaknya, bukan sedikit.

mungkin ada kalanya, kita tidak punya pilihan dan pilihan itu hanya YA. dan tiada TIDAK. jadi, dimanakah keputusan itu nanti? pastinya kita akan pergi dengan apa yang ada.

note: habis topic satu (aku rasa lah... kalau ada pun nanti-nanti aku sambung semula)

## cerita dua ##
satu sikap aku yang memang aku sendiri perasan dan akui adalah... "aku tak nak kalah dengan sesiapa".

Yes, sikap itu, ada baiknya dan ada yang tak baiknya. yang baiknya, ia akan membantu untuk mengubah diri kita menjadi yang terbaik antara terbaik. kerana kita tidak mahu tewas dengan sesiapa. dan yang negatifnyer... pelaksanaan dan juga apa yang harus menang.

dah beberapa issue aku rasa macam ntah ler... dari dulu lagi, aku memang tak nak kalah pada sesiapa dan kalau boleh biarlah aku yang terhebat antara yang terhebat. tapi tuhan maha kaya, selalu ajer ada yang lebih hebat aku temui. .....mungkin kerana aku diperantauan.... dan merantau...

kalau aku tengok kembali apa yang aku tak nak kalah, semuanya perkara remeh... kalau aku jumpa dak-dak sarawak, aku borak... dan tanya berapa kali setahun dorang balik sarawak. dan aku akan bangga jika aku balik selalu. walaupun atas urusan kerja. hehehe... dan selain tu, ah, banyak lagi rupanya kes remeh yang aku nak menang ajer. kes ni, tak yah menang pun xper. sebab kadang-kadang ia boleh memakan diri.

baik jadi somebody yang humble. tapi boleh kah aku? ntah ler... dah dari dulu lagi, aku akan suka berbangga dan suka nak menang. aku akan rasa puas jika aku berjaya memenangi dari orang lain. dan aku akan rasa puas bila orang lain tewas. tapi... kenapa aku masih di takuk lama dan tak berubah lagi untuk lebih berjaya.

huh... sebuah story hampeh dari aku.....

No comments: