Wednesday, February 16, 2005

Huh... perit sungguh...

Huh... perit sungguh rasa hari nie semenjak laptop aku nie problem... menyesal sungguh aku hari tu... kenaper ler perkara nie happen kat aku... Mula ahad lepas sebab aku tension sangat tak der bender nak buat.... bukan aper sajer nak main game... lepas tu nak install dalam laptop aku nie tak leh plak... bila aku check dan cuba nak install... system error... so aku pun nak reinstall OS dier... tapi malangnyer bila reinstall konon nak repair ia jadi lain plak... ia format habis laptop aku... arghhhh tensen betul aku...

hari nie baru selesai perkara nie... bayangkan dari ahad petang sampai hari nie rabu... cheh... buang masa aku ajer...

pagi nie... baru aku sedar yang antivirus yang aku install dalam laptop nie rupanya yang mengancam segala system aku nie... huh... harapkan pagar... pagar makan padi... dan memang aku dapat rasakan ia sungguh sangat... sebelum nie aku pakai software antivirus Norton 2003. lepas tu upgrade ke Norton 2005. kira bagus ler konon... memang dia bagus detect semua worm... tapi dalam masa yang sama ada sesetengah system dia kacau... lepas tu aku tak kisah ler... aku try install PC Cillin 2004. [aku nak try sebab aku search dalam internet PC-Cillin nie yang kedua terbaik] last2 tak ok gak... pening kepala aku.... network tak jalan... semua dalam network dia tak leh nak detect... huh...

yang pedih tu... masa belum aku buang PC-Cillin tu... aku try nak call member aku yang buat network untuk opis aku... punyalah banyak kali call satu pun tak berangkat... ntah ler aper jadi ngan mamat tu... geram sungguh aku... dulu bukan main cakap aper2 hal call dia... cuma apa yang aku ingat dia pernah kata.. kalau no dia tak kenal dia tak angkat phone, tu jer. So aku rasa memang dia sajer tak angkat kot sebab aku call guna opis.

akhirnya nie pengajaran buat aku tentang dunia IT nie... memang antivirus nie ada baik dan ada buruknyer... dan aku dah jadi mangsa keadaan. nasib baik yang aku punya my document tu dalam d drive. kalau dalam c... hancus.... dah lah aku punya e-mail semua hilang... takder yang dapat diselamatkan... aku pun lupa nak buat back-up e-mail tu... sedih nyer.... e-mail aku banyak ilang... nak buat cam ner perkara tak di jangka...

walauapapun next time jangan buat hal lagi... biarkan ajer... kalau ini yang terbaik untuk laptop aku... laptop nie complicated skit sebab kecik ler katakan....

dah... sambung kerja plak...

No comments: