Tuesday, January 16, 2007

wehh...

aper dah... tak abis-abis kutuk cerita itu ini... ape dah... merapu keng merapat serapat... cheh... merapu benor dah ni...

aku dah mula minat dengan foto... maksud aku mengambil foto. dulu aku minat art, tapi nak amik gambar ni tak sangat sebab dulu aku ingat, modal cam besar je... sekarang ni dengan teknologi digital... leh save sikit. tapi aku takder basic ke mende pasal benda alah ni. aku pun poyo melancarkan fotopages aku. tapi berbulan berkulat ajer. dan aku nak active kan semula dan nak jadikan itu fortfolio aku dalam dunia foto ni. aku nak cube try test plak.

hakikat sebenar, aku minat dunia seni, dan foto pun cabang seni... kalau tak caya aku minat seni ker tak, tengok result spm aku. pendidikan seni tu ajer satu-satunya yang dapat pangkat satu... yang lain paling baik pun tige ajer. dan yang membanggakan plak, masa spm dulu aku tak pernah masuk kelas pendidikan seni dan tak pernah belajar secara formal apa itu seni. semua melalui pertanyaan si mulut becok aku ni...

seingat akulah kan... masa sekolah form 4 & 5 dulu, aku dilarang untuk masuk kelas pendidikan seni. yea lah, aku dak sains dan seni tu tok budak sastera. - itu kata cikgu pendidikan seni sekolah aku. dan aku di larang keras untuk mengambil paper seni dalam spm. alasan ciktu tu, kang reputasi sekolah jatuh kalau aku gagal. target dia takder student gagal. dan aku tak layak tok seat exam. sebab aku tak masuk kelas.

akhirnya dengan penuh riak, selepas keputusan keluar... aku berlagak depan cikgu yang menghalang aku tok amik exam seni dulu. diam dia...

huh... melalut ke aku ni... biarlah... untuk suka-suka aku... kalau orang menyampah nak baca, tak yah baca... tapi kalau orang komen dan kutuk aku... maka berbangga lah aku kerana ada jugak makhluk yang mengikhtiraf penulisan aku. macam makhluk yang kutuk english aku dulu... bangga sih ada orang kutuk... bukan senang.... nak dapat kutukan dan kritikan cam tu... hehehehe....

No comments: