Saturday, January 25, 2014

Owhhh.... MacBook aku....

Rabu lepas, setelah sekian lama, aku usahakan untuk repair MacBook aku, aku nekad hantar ke Apple authorised centre. VR Technology kat Megan Avenue. Masa hantar, 1st sekali kena bayar RM60 as deposit untuk repair. 

Memang sedih dan rasa menyesal pun ada, kenapa dulu tak beli extended warranty, yang harga hanya RM799.00 je. Tapi, apa boleh buat, masa dah berlalu. MacBook aku pun dah rosak. Aku sendiri tak tahu cemana dia boleh jadi camtu. 

Hari ni, petang, dapat result, untuk masalah MacBook tu. Sebab seperti yang dijanjikan 3 hari bekerja. Dan aku terperanjat besar bila tengok kos untuk repair dalam RM2,500.00. Aku tanya kawan aku, dan dia bagitau, itu not worth to repair. Better amik balik, dan tambah sikit, boleh beli MacBook baru.

Aku pun fikir amik balik je lah. Walaupun, aku bersedih sangat, sebab aku sayang sangat MacBook tu. Dan kalau aku kaya, memang aku repair je, sbb aku sayang data dalam e-Mail yang banyak. 

Aku check website Apple, dan tengok MacBook baru. Aku terfikir nak beli MacBook Air je, dan maybe yang 11" pun dah ok kot, sbb tu je yang paling murah. Cuma, kena upgrade storage, sbb standard agak kecik storage nyer.

Cuma.... Tak tahu, bila lah boleh beli, sebab budget dah takder.

Sedih, sayu, berkabung....



Jan 20, 2014

1 comment:

Carneyz said...

Adoi.. Mmg part tok nok lemah sket bila pakei Mac, kmek pun MacBook pun baruk jak ambik dari Machine klcc Sabtu marek lps 2mgu hantar repair. Laptop tergugok di embak si kecik Khadeeja ya, pas ya x mok hidup. Cdak check padah hard disk rosak. Dh la x boleh backup / xda back up kat external. Abis data & semua file :( Nsb la tesis ada copy kat google drive.

Lamak gilak nunggu service ya sbb HD replacement knk order dari US, apple xberik simpan stock kat Msia kata cdak.

Bersyukur la juak masa beli MacBook ya ada topup apple care plan ya, mun sik mmg x repair la kot. Huhu,