Wednesday, May 18, 2005

MIRI - bakal menjadi bandaraya menjelang 20-05-2005

beberapa hari nie aku tertengok dalam tv ada beberapa iklan mengenai miri. uhhh... dia iklan pasal miri tu...
untuk sesaper yang tak tahu dimana miri? ia terletak di sarawak, atau dengan lebih tepat lagi di utara sarawak.

apa yang membuat aku tertarik untuk masukkan dalam blog nie bukan apa, pada 20 may 2005 atau dengan tulisan 20.05.2005, miri akan di angkat menjadi sebuah bandaraya. bandaraya pertama di malaysia yang merupakan bukan ibu negeri. dan ia merupakan satu kebanggaan buat semua orang miri.

walaupun aku bukan dilahirkan dimiri, namun aku dibesarkan dimiri semenjak aku berusia setahun lagi. pada aku miri mempunyai banyak kelebihan dan kemajuan yang aku sendiri masih mencarinya. kekadang aku berasa malu juga dengan teman-teman di luar miri, bilamana mereka bertanyakan miri. pengetahuan aku tentang miri amat cetek sekali. jadi aku harapkan selepas miri bergelar bandaraya, ia akan lebih terkenal di mana sahaja di malaysia nie khasnya dan di dunia umumnya.

Kat bawah nie ada beberapa gambar yang aku dapat dari miri. indahnya miri jika di dalam gambar. dan aku pun tak tahu bila aku akan kembali ke miri untuk menabur bakti disana. aku harap suatu hari nanti aku akan kembali ketanah asal ku. betapa aku merindui miri dan betapa aku ingin kembali ke miri.

Gambar yang di ambil di sekitar pesisir kampung luak miri. tempat aku di besarkan


di hujung kampung luak terdapat sebuah tanjung yang dinamakan 'tanjung lubang'


permandangan bandar miri diwaktu malam

1 comment:

tyyrant said...

Saya salah seorg saksi Miri diistyihar bandaraya pada 20 mei 2005