Wednesday, October 01, 2008

Hari Raya Pertama...

Aku rasa, aku dah lama tak shoot. Dan dalam masa yang lama tu, aku dah macam blur-blur je cemana nak shoot dan dapatkan shoot yang ok. Ni kat bawah ni, ada beberapa yang aku try. Tapi, kali ni, memang aku kecewa sangat ler, sebab kebanyakkan gambar yang aku amik tak jadi sangat. Sedih betol ler.

Ni gambar tok imam baca khutbah. Hanya gambar ni je aku nampak menarik. Gambar lain, langsung, tak menjadi.

Ibu dan ayah tercinta. Aku rasa banyak yang aku shoot, tapi macam satu ni yang ok. Yang lain, ada je masalah. Blur ler, ape semua ada. Aku pakai flash, gambar macam gelap je. Almaklum ler... PNS. flash tak cukup. So, aku decide untuk shoot without flash dengan apeture yang besar.

Kandid yang aku try sikit-sikit. Tapi composisi macam tak ok sangat je. Huhuhuhu...

Inilah family aku di Miri ni. 2 tahun lepas aku beraya di sini dengan jumlah yang hanya 5 orang. Dan tahun ni, dah jadi 6 orang. Hehehehe... tahun depan, akan beraya di rumah mertua aku di Jengka.

Lepas je salam-salam dan bergambar pagi tadi, aku pergi rumah pakcik aku. Takder shoot pun sangat. Lepas tu pergi kubur atuk aku, tapi malangnya, baru je nak shoot, tapi hujan turun. Aduh, aku kelam kabut dah masa tu, so tak shoot pun. Ini je lah yang berlaku hari raya pertama ni. At the end, balik umah dan lepak. Dan prepare untuk open house esok. So, harap member-member yang berada di kawasan sekitar sini, boleh ler datang.

Map ada kat posting sebelom ni.

5 comments:

Jo said...

Romzie...Selamat Hari Raya Aidilfitri to you. Ada aku nerima sms ko, thank you for the invitation tapi aku ada hal tek sik dpt agak rumah ko sia. Anyway, hope u had a great time this year with your wonderful family!!

Zool Blogger said...

Selamat hari raya..
Nampak okay je shoot tu...


Zool
http://www.ligakampung.com/blog

romzi seli said...

Jo,

No hal... i just invite ajak. just come if you free. TQ.

Zool,
masih tak ok lagi lah zool, banyak benda lagi nak kena praktis. tu yang masih tak puas hati tu..
by the way, thanks for visiting and comment. Selamat Hari Raya.

F. said...

kamek kenal kakak nak pakey baju hijau sebelah kanan sekali ya. tapi kmk lupak namanya. nya sama kolej dgn kmk lok.. sbb nya masuk kolej haji bujang untuk form six. jap kak rozi nak.. ish lupak kmk. tapi kmk ngelala nya!

romzi seli said...

nono,

that's my younger sister lah...