Wednesday, January 11, 2006

bodoh ker aku?

semalam hari raya haji. aku sebenarnya menangis tatkala mendengar takbir raya dan seharian aku bersedih. aku mengharapkan sesuatu untuk membantu aku, namun aku tidak menemuinya. emosi aku lantas terganggu. hingga aku hampir jadi mereng.

malam aku chatting dengan kakak angkat aku. meluahkan apa yang berlaku. akhirnya, dia mengajar aku untuk sayang seseorang itu hanya 60% dan bukannya 100% seperti yang aku buat.

tapi yang menjadi masalah aku ialah, cam ner nak sayang 60% tu? aku tak reti... kerana hati aku bukan untuk mempermainkan orang. itu prinsip aku. dan tambahan pula, aku memang akan menyayangi seseorang itu sepenuh hati. aku tak reti nak bahagi-bahagikan sayang ni.

aku tahu dulu aku pernah disayangi oleh arwah tunang aku hanya 60%. malah kepercayaan dia pada aku pun bukan 100%. tapi aku masih tidak mampu untuk ikut cara itu. kenapa? adakah aku ini bodoh?

sekarang ini, aku masih lagi kelam kabut. jiwa kacau. kena plak pagi tadi aku kena saman traffic sebab tak pakai safety belt. hish... lepas satu, satu lagi masalah timbul. arghhh... kenapa... why?????

No comments: