Wednesday, May 24, 2006

arghhh... kenapa...

sekarang ni aku kat parking kereta kat san francisco kafe di 'm' square, miri. aku sambung balik online internet sebab office dah tutup dan aku malas nak balik umah dulu. bukan apa, kat umah aku, line internet selalunya slow, sini ok sikit ngan wireless ni. dah ler free. ahaks.


hari ni... cam pressure ajer aku. aku diam semacam ajer masa meeting ngan boss aku tadi. buat bodo ajer. bukan pasal boss aku tapi pasal keje yang mendatang. mana tak nyer... di awal perancangan aku dulu, aku nak relex-relex jap sempena cuti gawai yang jatuh pada 1 & 2 june ni. tapi, lepas dapat 'work order' dari client, dah... aku kena ke offshore lagi. bertolak 1st june plak tu. so, aku estimate 1st june pergi, 2nd 3rd kerja. dan kalau ada bot malam tu, mungkin balik. kalau tak, kena tunggu esoknya... dan aku memang mengharap boleh balik sebelum 7hb.

sebabnya, aku dah register diri aku untuk attend autocad solution day kat kl pada 8hb. kira seminar sehari di crowne plaza mutiara kuala lumpur pasal new technology dalam autocad. itu pun boss aku yang suggest aku pergi dan aku memang dengan hati yang happy gila babas... terima... yelah... ada chance aku nak ke kl dan jumpa buah hati aku di sana. rindu gak wei...

itu kalau aku dapat balik sebelom 7hb. ini satu kes.

tetiba plak, tadi dapat e-mail dari petronas carigali. dorang mob [mobilization] aku ke bokor-a 6-9 june. adeh... mampos aku. pastu aku tengok boss aku reply cakap tak leh 6hb. 9hb boleh. aduh... satu kes plak... tadi aku hanya mengharap kes aku dapat balik awal dari offshore untuk shell tu, supaya aku dapat ke kl, tapi kini ada dua kes plak.

ohhh... tolonglah aku... aku nak sangat ke kl time ni. aku sorang-sorang aje kat miri ni sebenarnya, [aku maksudkan takder kawan-kawan... family je]. kawan-kawan aku semua kat semenanjung, even kawan yang selalu ngan aku tu, si mart pun kat langkawi sekarang ni. ntah bila dia nak balik. dan memang sah ler... aku rindu bangat nak jumpa buah hati aku...

tensen jugak kalau kerja banyak cengini... dan aku pun cam pelik tengok, geng-geng blogger aku semua komen, "bz sekarang ni"... wah... adakah ini musim bz...

apa yang aku harapkan aku boleh ke kl dan kalau aku tak berkesempatan tok ke kl kali ni... aku harap buah hati aku memahami keadaan aku ini. aku terpaksa... kerana aku masih seorang pekerja...

No comments: