Friday, March 23, 2007

another day to update

rupanya baru aku perasan yang last update aku adalah 12 march lepas. dan rupanya dah 2 minggu tak update benda alah ni. mungkin bagi sesetengah orang akan cakap, "huh, dulu kemain, angat-angat taik hayyam" yeah... aku tak kisah ler kalau orang nak cakap cengitu.

banyak perkara berlaku dalam 2 minggu ni, dan hingga aku terlupa sebenarnya apa yang berlaku. yang pasti, hypertention aku dah jadi dah... tekanan dah jadi 140/90bp. err... doc cakap, itu tak normal. dan dalam beberapa hari tu gak ler, aku kureng sihat. selalu sakit perut.

dan... ada beberapa kes dan issue lagi yang berlaku dalam masa tu sebenarnya... isu yang aku rasa biarkan ajer jadi rahsia aku... minggu lepas aku memang all out sebab boss aku ke oversea dan kebanyakkan kerja, aku kena settlekan sendiri. dan minggu lepas boss aku dah balik malaysia, dan aku ingat bebanan kerja aku kurang, tapi aku tengok sama ajer. aku rasa, boss aku ada plan tok aku kot. dan minggu ni, another manager datang kl. to do some testing. dan dia explain kat aku, kalau boss dah mula macam bagi je job kat seseorang full tu, tanpa dia campur, maksud nya ada something la tu.

apa yang dia maksudkan something tu, colleague aku explain yang boss biasanya jarang beri semua kepercayaan pada orang kecuali dengan orang yang betol-betol dia nak. wah... ada something nampaknya... itu yang buat aku terpaksa sabar kat sini, memerah tenaga aku tanpa bayaran yang tinggi. aku yakin, suatu hari nanti, aku boleh jadi somebody di sini. selagi vdp belom ada orang amik, selagi itu, aku try nak pertahan diri aku di sini.

aku tahu, market aku di luar sekarang ni tak kurang 4K. bukan nak cakap besar, tapi dengan pengalaman yang aku ada dan dengan keupayaan aku ini, aku dah survey yang dorang boleh bayar antara 3 - 4k. malah director aku pernah cakap ngan aku, dia evaluate aku, dan bagitau, kalau aku apply international company, aku boleh demand 6 - 8k sebulan. wah... terkejut kujat aku dengar... pastu director aku tanya, berapa aku nak sekarang... aku just cakap terpulang ler berapa dia nak bagi... asalkan reasonable.

well, melalot plak aku cerita pasal kerja ni. tu lah... dah ada dah orang tegur aku workaholic. (betol ke ejaan ni). ntah ler. yea ker? aku pun tak tahu. tapi itulah hakikat diri aku sekarang ni. errr... kekadang aku nak jadikan blog aku ni sebagai diari kerja aku, tapi... tengok lah...

next episode....

No comments: