Friday, August 01, 2008

HARI INI! Siaran Langsung Gerhana Matahari Penuh 1 Ogos 2008

Aku rasa dah lama aku tak tengok gerhana matahari ni, dan hari ni, colleague aku bagitahu aku yang petang ni ada gerhana matahari. Aku petik tulisan dari blog falak online kat bawah ni.



Update: 1 Ogos 2008

Jangan lupa petang nanti, pada jam 6.30 petang waktu Malaysia, siaran langsung menerusi internet fenomena Gerhana Penuh Matahari dari China!

******************

Original article

Ikuti siaran secara langsung menerusi internet, fenomena gerhana matahari penuh yang akan berlaku pada 1 Ogos 2008 (Jumaat) ini. Di antara laman-laman web yang menyiarkan siaran langsung, saya berpendapat laman Exploratorium merupakan yang terbaik sekali.

Menurut laman web tersebut, kumpulan mereka akan mencerap gerhana dari kawasan pendalaman Xinjiang Uygur, di Barat Laut China.

Siaran akan bermula pada jam 10:30-11:30 Universal Time (UT) atau bersamaan 6:30-7:30 Petang Waktu MALAYSIA pada hari Jumaat 1 Ogos ini.

No comments: