Saturday, September 16, 2006

ape nak letak tajuk ni?

beberapa hari ni aku nak menulis, tapi tak berkesempatan nak menulis. dengan keadaan kerja yang bertimbun, dan masih banyak yang aku perlu selesaikan. dengan cuti aku minggu lepas, bukan lama pun just 2 hari jer, dah cukup untuk memenuhkan desk aku. ada beberapa tender aku kena siapkan dan beberapa quotation nak kena check.

ermmm... lupa nak cakap, dalam posting lepas yang opis aku kena pecah. kejadian berlaku hari rabu malam khamis. masa tu, aku tak tidor sini. aku tidor umah awek aku sebab khamis tu nak bertolak ke utara. pagi-pagi opismate aku call, tanya samada aku ada kat opis ke tak, pastu dia terkejut tengok pc ilang. aku tak pasti apa motif pencuri ni. dia tak curik banyak. apa yang dia curik hanya 2 unit cpu dan satu flat screen monitor. dan hanya benda tu ajer di curik. cable semua di tinggalkan. barang-barang lain yang lebih berharga, cam printer dan beberapa barang lain lagi, masih elok tak berusik. aku borak ngan boss aku, dia cakap mungkin competitor yang nak tahu maklumat kami. huh... tak mungkin ler aku rasa...

report polis semua dah buat, dan aku rasa cam biasalah, polis amik report dan report tu simpan dalam khazanah dorang. sebab bagi dorang, mangsa adalah orang biasa dan jumlah kerugian adalah kecik. kalau mangsa tu, datuk ker, tan sri ker baru mengelupur siasat, even yang ilang hanya kasut ajer. bahaya beb... ahaks.

hari ni, aku masuk opis balik. masuk nak tunggu advice proposal dari boss aku pasal satu tender ni. closing date isnin ni. dan aku kena drive ke pasir gudang nak hantar proposal ni nanti. tak tahu bila plan nak pergi ni. samada ahad atau pagi-pagi isnin tu.

kalau dulu, lain. sebut ajer ke johor, semalam dah aku pergi. tapi sekarang tak lagi. aku lebih suka habiskan masa di sini, bersama dia. kerana dia ada di sini. ahaks.

No comments: