Monday, September 04, 2006

dah kat miri dah...

huh... dah beberapa hari aku tak update blog aku ni. bukan apa, masa menyekat aku untuk menulis. ada aje sikit masa nak nulis, pastu terbantut sket. biasalah tu... nak wat cemana kan?

kali terakhir aku menulis aku cakap aku dah sampai kl balik. yeah, tu aku baru balik dari johor darul takzim. ni plak aku tulis lagi aku dah ada di miri. sekejap je masa berlalu untuk aku ke sana kemari. lepas dari johor isnin lepas, aku banyak tolong awek aku tok beli barang-barang keperluan dia. almaklum ler dia baru pindah umah. national day pun aku tak pergi mana sangat dan tak celebrate pun. banyaknyer aku abiskan masa ngan dia.

malam lepas 31st tu, aku berkesempatan jumpa dengan nagacute. dia datang kl nak celebrate bday dia di samping jumpa buah hati dia. hebat sungguh cinta nagacute. sanggup tu datang kl dari kuching dan turun jb nak jumpa buah hati. respect ler kat dia. ahaks.

jumaat. sehari penuh aku kat office principal aku. buat testing system aku tok compliance ngan opc genie matrikon system. huh... aper punya system ler. aku pun nak kena involved programming. tak per ler. at least aku belajo something. mahal sket experience aku ni nanti.

sabtu pun tak banyak aku buat lagi balik. dengan kelam kabut, aku prepare barang aku, amik awek aku dan baju aku kat dia. pastu kemas, membeli barang sket nak bawa ke miri dan lepas tu simpan kereta kat umah awek aku. bukan apa rabu ni aku balik kl smule senang. just amik dari umah dia ajer. siap je semua ke kl central.

pengalaman sungguh di kl central. aku mulanya confident giler yang ada skybus waktu malam lagi ke lcct. sampai-sampai je, baru aku tengok jadual dan tengok. huh 1930 last bus. pastu aku selambe je ke area tu tengok maner tau ada bas lagi. tapi malangnya dah takder. yang ada hanya aerobus. nasib baik aerobus last kol 2100 malam. aku naik je la bus tu.

aku pergi malam sebab fligt aku kol 0720 pagi dan kena check in awal esok nye. so, sebab takder orang nak hantar aku, jadi aku pun bermalam ajer ler kat sana. dan angin awek aku baik sangat hari tu, dia nak temankan aku lepak di lcct tu sampai pagi. best nyer... thanks sayang...

pagi-pagi, lepas check in, semua dah setel dan aku pun berlepas naik airbus320 ke miri. ngantuk giler rasanya. dalam flight, aku tido jer... sampai miri dalam 0935 lebih ler...

takder orang amik aku di airport. naik teksi je la... sampai umah... sambung tdo dan malam tadi g berurut kejap. badan lenguh-lenguh lagi. yea lah aritu aku berurut di kl. tapi cam tak ok sangat lagi. tu yang continue sini lagi tu. alhamdulillah ler, pagi ni rasa ok sket.

hari ni pun sibuk gak. banyak benda nak wat. ni baru lepas dari sko. meeting. dan ada masa sket ni aku nulih ni ler sket.

ok lah... nak sambung keje lagi... takot tak siap plak nanti. dah ler rabu ni nak fly balik ke kl lagi. khamis ke perak, jumaat ke kedah. huh... a journey of life.

No comments: