Sunday, September 28, 2008

Update Dari Kampung

Aku selamat sampai ke kampung aku di bandaraya Miri pagi tadi. Walaupun dengan rasa yang agak cukup nabes sebab bad weather seketika, yang mana flight aku terkena air pocket, hinggakan rasa macam nak terhempas je rasa. Apa yang aku paling risau masa tu, adalah keadaan wife aku, dan dot dot dot. Memang aku mengucap panjang masa dalam flight tu. Sampai je Airport Miri, alhamdulillah semua selamat.

Lepas sampai, terus adik dan ayah aku dah tunggu kat airport dan kami pun balik ler umah yang aku rasa tak sampai 15 minit pun dari airport tu. Tu pun lama sebab trafik lite. hehehehe...
Sesampai je kat umah, aku tanya wife aku, samada dia ada bawak passport ke tak... Dan, dia cakap takder. Huh, mungkin takder rezki aku nak bawak wife aku ke Brunei. Sebab kami berdua tertinggal passport di KL. Dah nasib...

Sekarang ni, lepas abis terawih (huh, terawih kat kampung...) aku on pc jap, sebab nak siapkan tender untuk Ruby FPSO yang closing esok tengahari. So, malam ni aku kena prepare dan e-mail ke colleague aku supaya dia bleh print esok dan hantar.

Apa yang aku agak kagum sket malam ni, kampung aku, punya signal yang kuat untuk Celcom 3G Broadband. Speed yang aku dapat sekarang ni 7.2mbps. Speed yang sama aku dapat, kalau aku online kat umah aku di Puncak Jalil, atau di Puchong. Wah, kira tak rugi gak pakai Celcom Broadband sini. Hehehehe.

Itulah antara update yang aku dapat buat malam ni, dan esok aku nak ke office aku (HQ) kat Lutong, kejap dan lepas tu, tak sure lagi apa nak buat sepanjang esok. Apa yang pasti, sekarang ni, menanti raya.

Ops... to all my friends, aku buat open house pada hari raya ke-dua dan kepada sesiapa saja, dimana anda berada, jemput ler datang ke umah aku.
Kalau ada apa-apa atau tersesat jalan, calling-calling ler aku.

Chiaoww...

2 comments:

Carneyz said...

Oo.. now I understand :) Congratulations! Bila due tek? ;)

romzi seli said...

hehehe... mungkin May 09? sik pasti agik. sebab dikesan awal ramadhan ariya tek...