Monday, December 27, 2004

27 December 2004

27 December 2004. hari Isnin. aku terkejut gak bila ada dengar pasal tsunami pagi tadi... sebab semalam semalam aku dalam bas ajer tak tahu perkembangan... dan tak tengok berita. so aku tak tahu apa yang terjadi. pagi nie baru tahu...

hari ni plak aku dapat call dari 2 company pasal spam aku dalam jobstreet minggu lepas. 1. Hexagon Tower - kat Jalan Seroja, Johor Jaya. 2. KL Automation, kat Puchong nie. tapi base di Johor ler kan... aku pun macam pening tak tahu nak cakap cam ner sebab dua-dua keje tu adalah sales engineer. aku sebenarnya rasa cam malas jugak nak libatkan diri dalam dunia sales nie lagi... bukan apa... aku rasa letih kesana kesini untuk dapatkan sales dan penuhkan target... sedangkan kat company aku sekarang nie tak pernah aku fikirkan pasal target sales.

Target sales nie memang baik sebenarnya. untuk kita fokuskan kerja kita supaya betul-betul buat kerja... kalau tak... malas ler nanti nak buat aper pun... tapi aku rasa macam aku nie macam payah ajer nak achive benda yang dinamakan target sales tu... lagipun sebelum nie aku pernah kerja dah beberapa company tapi target aku tak pernah achive. first dulu ngan company bernama prominent. kat situ - target aku 100k untuk 3 bulan tapi aku tak achive pun. just dalam 50% ajer aku dapat. pastu aku pindah ke autoflo... kat situ target aku 20k sebulan... aku hanya boleh dapat dalam 5k lebih kurang cam tu ajer... aku pun tak tahu nak cakap cam ner... sebab dalam diri aku nie ada rasa malas gak skit... aku lebih suka kerja yang macam sekarang nie... buat project... pastu time ikut suka aku tak payah fikir target dan sebagainya... dan kalau boleh untuk perancangan aku nie aku nak kerja dalam office. tak macam sekarang nie... [tapi cam sekarang nie pon ok sebenarnya... banyak kesana kemari]. kalau macam kat company dulu... tu yang payah tu... aku malas skit... cukup bulan sales meeting, pas tu hujung tahun sales and budget meeting... huh... benda yang aku rasa cam bosan nak buat... aku arghhhhh.....

aku rasa aku lebih minat kerja yang memerlukan kekreativitian otak aku. kerja yang penuh ngan dunia fikir... aku fikir tu... fikir nie dan sebagainya... aku lebih suka kerja yang macam ada unsur seni skit... dan bukan yang terlalu memeningkan kepala... buat masa sekarang nie dalam fikiran aku kerja yang aku teringin nak buat adalah kerja dalam opis yang more pada paperwork. mean buat paperwork ker dan sebagainya... sebab aku seronok skit kerje cam tu... kerje yang boleh aku tunjukkan kreativitian aku nie... hehehe... aku rasa aku kreatif...

Ok back pasal keje yang aku mintak tu... sebenarnya minggu lepas pun ada satu panggilan interview dari johor... tapi aku tak datang... malas sebab keje yang sama... dah lah tu jual periuk plak... malas ler aku... sebab tak der dalam bidang aku... bukan apa sekarang nie kuat dalam hati aku untuk dapat keje kat pasir gudang atau teluk ramunia. aku teringin sangat nak keje kat limbungan atau dengan istilag glamour fabricator yard... antara yang menjadi pilihan utama aku adalah sime sembcorp engineering, selepas tu malaysia shipyard dan last sekali ramunia fabricator. bukan apa ramunia nie jauh sket... nu kat hujung semenanjung... dekat nak 2 jam drive ke sana... perit sket... tapi tak per aku dengar sana ader quarters untuk staff... mungkin ok ler... hehheeee...

walauapapun minggu nie aku akan hantar surat kat 3 yard nie... untuk apply keje... semoga aku dapat keje kat salah satu dari company nie... aminnnnnn...

No comments: