Friday, December 31, 2004

My Last Day for this Year 2004

Bila tengok title kat atas, bermacam perkara yang terfikir dalam kepala otak orang yang menengok nyer... apa yang last day? biasanyer kalau citer pasal last day nie orang selalu terfikir last day keje atau ape-ape aje... tapi bagi aku... ia banyak pengertiannya...

Last day... banyak perkara yang terkenang... malah banyak kenangan tak kira ler manis ker, pahit ker, masin ker atau masam. segalanya ada. pagi nie ajer tadi aku sajer nak test ke'terror'an aku dalam interview yang semestinya aku tak minat akan kerja tu. aku interview pun untuk suka-suka. sebelum interview lagi kepala aku dah fikir kalau aku dapat pun aku akan tolak keje tu sebab aku cam bosan tengok keje tu. ni semua pasal aku spam dalam jobstreet yang aku pernah citer 27 Dec dulu.

Masa mula interview tu dia tanya aku pasal keje sekarang... aku pun goreng ajer ler ape yang ader dan apa yang patut... lepas tu aku cakap pasal aku nak oil and gas jugak tak nak industry lain... so... sah-sah lah aku takkan dapat sebab company tu buat general industries... pegi kilang-kilang dan etc... pas tu dia takutkan aku cakap keje nie susah dsb... ahhhh aku peduli aper pasal semua itu sebab aku memang taknak keje tu... so... last sekali dia tanya cam ner nak dia panggil untuk second interview ker... aku cakap ngan dia... tak yah nak buang masa panggil lagi sebab memang aku tak minat... so blah gitu ajer...

lepas interview aku balik umah sebab nak amik mak mertua aku nak pegi hospital. pagi-pagi lagi dah hantar tunang aku untuk buat dialisis... so, aku budget dalam tengahari siap kot... tapi last-last awal sebab dah tak tahan dialisis... 2 1/2 ajer... so... begegas jugak ler nak ke spital nak amik dia... dah lah hari hujan tak renti-renti untuk beberapa hari nie... semalam aku ke teluk ramunia pun hujan sepanjang jalan... tak ader cerah... kalau ada pun kejap ajer...

meeting semalam tak der sangat yang utama nak collect document tu ajer... sebelum tu ke mse pasir gudang nak buat inspection barang. fuhh selamat semua barang dah settle... tak der hal tergantung lagi cumer panel tu ajer ler nanti cam ner... bende tu kena tunggu dari UK untuk confirmation bila akan ship out. kang dah ship out kena pegi lagi johor nak buat inspection. letih jugak beb...

kereta aku lagi satu kes... tak keluar-keluar lagi... tak tahu bila nak kuar... cousin aku cakap next year... esok next year... bila nak kuar aku pun tak sure... tak per ler... janji tak der cost impact yang banyak sangat...

UNTUK 2004 nie aku tak tahu nak cakap apa... bukan apa aku rasa macam azam aku tak ader yang tercapai... [agaknyerler] yang ada pun aku dah berjaya bertunang... tu jer kot... azam aku nak jadi tycoon business masih tak menjadi lagi... dulu seingat aku... awal tahun aku nak pasang azam nak kumpul duit bebanyak... nak kosentret business... focus ler konon... aku nak jadikan petro-excel sebagai base aku untuk establish contact aku nie... pas tu try to develope business... akhirnya aku masih seperti dulu... tak berubah jugak... tak tahu nak cakap cam ner... apakah masalah aku... tapi mungkin dalam lately nie... especially 3rd quarter of the year nie aku hadapi satu ujian yang besar... yang menjadikan aku payah nak berfikir secara baik... pasal kes tunang aku yang sakit... mungkin kerana sikap aku yang terlalu mengambil berat pasal dia

Walau apapun SELAMAT TAHUN BARU 2005 untuk semua... semoga tahun mendatang akan memberikan 1001 kejayaan dan sinar yang gemilang.

No comments: