Saturday, December 25, 2004

ho...ho...ho...

perkataan kat atas tu bunyik cam biasa dengar ajerkan... alah... kalau bebudak pun tahu amende... bunyik santa clause... hari kismas... tapi hari nie aku bukan nak citer pasal kismas tapi pasal perjalanan aku dari semalam...

aku semalam main redah ajer pergi seksyen 17 untuk beli tiket nak balik johor. hah, padan muka pegi kaunter transnasional semua tiket abis... pas tu pegi kaunter triton pun habis... kalau nak tengahari baru ada bas... aku dah mula fikir plan lain plak... ingat nak pegi kl amik bas dari sana sebab bas dari pudu nie banyak... tapi tak per aku fikir jap kat tepi kaunter tu... alih-alih ada satu pakcik datang kat kaunter triton ngan tiba-tiba;

Pakcik: Dik, tiket nie sepatutnya jam 9.00 pagi nie... boleh tukar ke esok petang tak... emergency nie...

aku mula tengok ajer... bro kat kaunter tu buat muka dunno ajer... samer ler macam masa aku pi tanya tiket bas... dia asyik bergayut ngan talipon ajer... ntah aper yang dia cakap pun aku tak tahu... tapi customer dia tak layan sangat... geram jugak aku tengok.

Aku: Bang nak pegi mana tiket tu bang?[sajer panggil dia abang supaya dia fikir dia muda lagi]
Pakcik: Ke Johor, Larkin
Aku: Tak per bang saya beli.

urusniaga berjalan. aku bagi duit kat pakcik tu, pas tu aku tengok pakcik tu pun blah... aku rasa bukan dia nak tukar tiket tu tapi nak cancel kot... aku bersyukur sebab dapat jugak tiket. tapi aku kekadang pelik macam senang ajer aku nak dapat... macam ada ajer cara nak tunjuk supaya aku dapat...

Dapat ajer tiket aku terus tunggu bas sampai... cuma apa yang aku kurang gemar ngan bas nie, bas nie singgah seremban... so perjalanan akan jadi lambat... tapi tak per nak buat cam ner... saper suruh aku last minute beli tiket bas. konon ader ler...

dalam perjalanan tu aku tak der keje lain selain tido ajer. tapi tu pun tak lena sangat biasalah... kalau tido dalam bas memang cam tu... susah nak tido lena... sampai JB aku terus pegi cari kaunter transnasional nak beli tiket nak balik hari ahad plak - esok ler... tapi malangnya tiket pun habis... dah melilau aku carik tiket... last-last aku pegi carik triton balik dan dapat tiket 4.30 ptg gak balik shah alam esok... fuh selamat... dapat tiket... aku pun gerak untuk carik bas ke johor jaya plak... ada gak rasa nak try naik bas yang masuk tu... but tak confident sangat... aku masuk bas pi kota tinggi... berhenti di pertengahan jalan pas tu jalan kaki... aku rasa aku sampai larkin semalam jam 2.00 gitu ler... pas tu naik bas sampai umah dalam kul 3.30 ptg cam tu... dalam perjalanan tu ira telepon tanya aku kat maner... padahal aku dah area johor jaya dah... dah nak sampai umah... aku sajer tipu dia cakap yang aku masih on da way sebab bas tak der... hehehehe... tak lamer pas tu aku muncul kat umah... terkezut dia tengok aku... marah pun ada sebab aku tipu dia...

aku sampai umah... dan relax... hemmm tu citer semalam... tapi aku rasa aku patut tulih nie semalamkan? tapi tak per sajer nak share ari nie... sebab kenangan aku adalah masa beli tiket bas tu ler... semua macam dirancang...

Hari nie aku dan family ira nak balik kampung atuk dia... nak pegi berubat... so... esok aku sambung balik... insyaAllah kalau berkesempatan...

No comments: