Friday, December 16, 2005

kenapa???

kenapa? aku pun pelik kenapa? persoalan ini kekadang bermain kat kepala otak aku yang kekadang berserabut ni. ntah ler tak tahu knaper...

beberapa hari yang lepas aku chat ngan kawan aku kat ym, dan tetiba;

kelibui (1:33:51 PM): wei... aku tengok ko dah happy sekarang ngan awek ko?
nail (1:34:11 PM): ahh... maner ada.
kelibui (1:35:51 PM): apsal ko cakap cam tu plak?
kelibui (1:36:01 PM): dia tak ok ker?
kelibui (1:36:11 PM): atau ko yang tak ok?
nail (1:37:25 PM): ntah lah...
nail (1:37:43 PM): semalam aku jumpa dia...
nail (1:38:01 PM): dan semalam gak dia bagitahu dan buat keputusan
nail (1:38:21 PM): dia nak kawan dulu...
kelibui (1:39:11 PM): semalam?
nail (1:39:21 PM): aah..
kelibui (1:39:51 PM): sebelom ni cam ner?
kelibui (1:40:05 PM): dia lebih ker atau baru jer
nail (1:40:11 PM): sebelum ni ok
kelibui (1:40:47 PM): dah declare gfriend ker?
nail (1:40:49 PM): dah la..
kelibui (1:41:45 PM): lepas tu semalam dia tukar statement nak kawan ajer.?
kelibui (1:41:49 PM): cam tu maksud ko ler?
nail (1:41:51 PM): minggu lepas pun ok lagi
nail (1:41:58 PM): ntah knape tah... tetiba semalam
nail (1:42:00 PM): mmmm...
kelibui (1:42:05 PM): ermmm...
nail (1:42:07 PM): cakap tak sedia
nail (1:42:13 PM): kan pelik
kelibui (1:42:14 PM): ntah ler... aku pun tak paham...
nail (1:43:27 PM): tu la
nail (1:43:29 PM): kan
nail (1:43:45 PM): ape la diaorg fikir
nail (1:44:08 PM): ingat kita main main ke
kelibui (1:44:27 PM): tu lah
kelibui (1:44:34 PM): aku sendiri pun tak tahu cam ner...
nail (1:45:12 PM): tula keta aku kena tu. terlanggar divider
nail (1:45:23 PM): aku tak fikir straight
kelibui (1:45:28 PM): ermmm...
kelibui (1:45:32 PM): sabar...
kelibui (1:45:37 PM): jangan fikir dalam sangat...
kelibui (1:45:42 PM): cam aku gak kekadang...
kelibui (1:45:48 PM): termenung sendirian...

apa yang membuatkan aku terfikir adalah kenapa begitu mudah seseorang perempuan/wanita tu tok menukar balik statement. sedangkan sebelum ni dia orang bukan main ler nak sangat. bila time declare, cakap “yes, i do” tapi bila dah beberapa hari atau minggu... mula berubah... mula lah cakap tak sedia lagi atau cakap nanti dulu nak kawan.

adakah mereka ini ingat semua lelaki sama? maksudnya semua lelaki akan permainkan perasaan mereka. percayalah tak semua lelaki sama. perhatikan sejarah silam seseorang lelaki itu, bagaimana adakah dia setia atau tidak dengan si dia? kalau dia jenis yang permainkan hati dan perasaan, jadi ada kemungkinan kita akan berasa sangsi. Ini... ahh... kekadang rasa malas nak fikir dah.

situasi yang biasa kita dengar, bila perempuan di permainkan lelaki mesti heboh satu malaya. masa tu lah cakap, lelaki tak guna dan etc. malah ada yang sampai berdendam. dan di situ jugaklah akan ramai yang bersimpati, kesian ler konon kat pompuan tu di permainkan. tapi bagaimana dengan lelaki. hati lelaki di permainkan. ada siapa nak hirau? ada siapa nak kesian? dan akhirnya orang akan salahkan lelaki tu... mengatakan lelaki tu bodoh sebab terlalu beri kepercayaan kepada perempuan.. jadi siapa salah sebenarnya?

Untuk pompuan kat luar sana? jika rasa was-was jangan ler nak permainkan hati lelaki.. kerana tak semua lelaki seperti yang anda sangkakan.. yak ni nak memain atau saja tok memenuhi masa lapang mereka.. percayalah.. lelaki pun ada perasaan untuk berlaku jujur dan setia...

No comments: