Wednesday, November 16, 2005

aku di miri

Pagi ni aku bangun lewat sket. Bangun buat kali terakhir dari bilik yang boleh di anggap stor tu. Bangun ajer, terus berkemas dan aku bersiap untuk packing barang dan masukkan dalam kereta aku. kira relex-relex gak ler aku kerja sebab tak nak rush. Bila kenangkan semula aku rasa ok dan bahagia dapat kuar dari situ. Kuar dari dunia yang aku rasa tak selesa sungguh. Hush....

Aku packing semua barang dan sumbat semua dalam kereta aku. lepas tu aku kemas barang kat meja aku. semua angkut masuk dalam kereta. Memang penuh kereta aku. ye lah. Aku pun tak tahu yang barang aku banyak itu dan aku tak peduli dah. Dalam kepala nak balik miri. Di samping ingat aweks aku. ahak...

Kalau tak silap aku lepas bergambar kejap, lebih kurang lepas kul 9 cam tu, aku terus gerak. Pegi ke ecorich park jap nak ambik auntie aku dan balik miri. Dalam perjalanan tu aku singgah jap ke pantai ABF nak tengok mana tau ada benda yang nak dibeli dan di bawa balik miri.

Banyak gak ler ikan yang aku angkut pagi tu. Alah ikan segar baru dari laut. Aku tak kisah. Seingat aku, kitaorang gerak dalam kul 10.30 dari pantai ABF tu. Aku redah ajer guna jalan baru. Aku tak kisah. Kalau blok cam hari tu... aku patah balik je... malas nak redah ladang sawit tu.

Perjalanan tak punya masalah sangat. Semua berjalan lancar termasuk kereta aku... lancar meredah jalan nak ke miri. Alhamdulillah, jalan tak blok. Aku sampai di miri dalam kul 12.00 tghari. Sampai ajer... angkut barang dari kereta dan relex jap. Makan, solat, pastu ke kedai jap. Ahaks aku nak subscribe astro. Sebabnye umah aku blom ada astro lagi. Hehehehe.... semua umah area aku dah ada astro. Aku ajer tak der. Mungkin dulu tak der sapa sangat nak tengok kot.

Lepas isi form aku balik dan tunggu budak installer datang nak install. Tunggu punya tunggu tak sampai gak. Hangin gak aku... melepas malam ni. Aku pi cuci kereta aku jap. Kereta yang dah lama tak cuci.. ahaks... yang pasti setiap masa aku sms ngan aweks aku. amai ku sayang.

Errmmm.... dalam kesempatan ni aku nak ucap takziah pada keluarga kawan aweks aku yang baru meninggal petang tadi. Di pahamkan melalui aweks aku, yang meninggal ni schoolmate dia dulu dan meninggal sebab eksiden. Al-fatihah.

Malam nie. Aku apa lagi. On internet.... check e-mail aku dan tengok apa yang patut. Dan yang pasti aku dah di miri... di Bandaraya Miri.

Esok nak jalan-jalan jap. Nak jumpa kawan-kawan.

No comments: