Tuesday, November 15, 2005

rumah terbuka

tahun ni... aku rasa cam sedih pun ada. sebab kalau seperti tahun-tahun yang sudah... lepas raya cam ni sure ramai yang buat rumah terbuka dan tak ketinggalan company-company buat open house. ahaks. [open house ke tu ehh? - tak per le konsep sama] dan aku selalu mendapat undangan untuk hadir ke majlis-majlis tersebut. tapi tahun ni, aku masih di miri lagi dan aku tak dapat menghadiri mana-mana majlis yang di anjurkan. banyak dah jemputan yang aku terima untuk hadir tapi, masalah kos dan jarak menyebabkan aku terpaksa menolak.

aku bukan berkira sangat dengan kos sebenarnya, tapi memandangkan yang lepas ni aku akan berpindah semula ke semenanjung, dan aku yakin, aku perlukan lebih wang untuk memulakan sesuatu yang baru di sana. jadi buat masa sekarang ni, memang aku nak berjimat supaya nanti aku tidak kekeringan masa di sana. kalau aku tidak berpindah ke semenanjung lagi, sure aku pergi ke sana... menghadiri hampir setiap jemputan kawan-kawan di sana.

tak pe. mungkin tahun ini bukan rezeki aku kot. dan mungkin tahun depan aku dapat kot. bila terkenangkan kes ini, aku teringat 3 tahun yang lalu, dimana aku mula kerja di company lama aku. aku mula kerja 15 dec [kalau tak silap aku] dan aku bercuti lama di miri ini. dan kali ini ia seperti berulang semula. dan aku harap life aku kembali bersinar dan aku mendapat sinar cahaya baru dan si dia yang bakal menjadi permaisuri aku. [you know who i mean]

BBQ
hari ni, seperti yang aku war-warkan... adalah last day aku di company ni. petang ni ada bbq di opis aku. actually last day sebenar adalah end of this month, tapi company dah 'halau' aku untuk berhenti awal. aku rasa aku tidak salah kerana aku dah beri notis 30 hari seperti yang termaktub dalam perjanjian. tapi, company aku suruh aku tulis surat lain yang menyatakan agar aku resign lebih awal, so tarikh sebenar aku nanti akan jadi 15 nov sebagai hari terakhir.

huh... sungguh kejam dan menyayat hati aku rasa. aku bukan minta apa-apa pun, cuma perikemanusiaan ler sesama manusia. [sesama bangsa - itu pun kalau depa mengaku kita sama bangsa] tapi... seingat aku dulu awal masa nak kerja selalu sebut sesama bangsa... nak tolong bangsa... tapi... ahhh... forget it kata omputeh...

orait... bbq dah nak mula petang ni. nanti aku try to share some photo masa bbq.

No comments: