Sunday, October 15, 2006

posting dari dalam flight

Masa: 2000hrs.
Lokasi: salah satu tempat duduk dalam A320 AirAsia.

Sekarang ni aku dalam perjalanan dari Kuala Lumpur International Airport LCC Terminal ke Bandaraya Miri. Nasib baik dalam pesawat ni takder accsess internet, kalau ada, memang live ler posting aku ni ke blogspot ni.

Walauapapun, ni adalah siaran tertunda. Ahaks. Kira delay sikit ler... aku akan load tulisan ni dalam blog sesudah aku mendarat di Miri nanti. Sajer je nak nulis sikit, bukan apa, aku rasa sekarang ni ada masa terluang sikit. Lagipun perjalanan dari KL ke Miri mengambil masa 2 jam 15 min. Tapi pilot dalam pesawat ni cakap tadi 2 jam 20 min. Tak per lah, kita saksikan nanti berapa lama. Tapi dari pengalaman aku biasa dalam 2 jam 10 min cam tu je.

Tadi aku bertolak dari umah di puchong dalam pukul 1100 dan memang awal kan? Bukan apa dah udah bersiap aku ke gerak ajer ler... aku kira semua dah ok kot. Takder yang terlupa. Mula sekali aku akan menuju umah awek aku. tujuannya nak jumpa dia sebelom balik dan nak pass kat kira apa-apa yang nak di cuci nanti, cam baju dan selimut aku ler. Tapi aku lepak jap umah dia, tolong dia jahit baju raya dia. Mungkin bagi sesetengah orang, kelakar lelaki ajar pompuan jahit baju. Tapi itulah hakikat kami berdua. Sebelom ni, awek aku hanya jahit sikit-sikit je, dan tak pernah lagi dia jahit satu baju lengkap. Dan kali ini buat pertama kalinya dia nak jahit sendiri. Bukan apa, dia kesian kalau suruh mak dia jahit lagi. Lagipun dia tahu, ada orang yang tolong guide dia tok menjahit nanti. Aku lah tu.

Alhamdulillah, petang tadi dia sms aku, bagitau dah selesai dah semua. Sebelom ni, aku just terangkan pada dia cam ner nak jahit dan tunjuk apa yang patut selain bagi tips. Dia jenis yang cepat belajar, so mudah ler. Tak jadi masalah sangat.

Dalam kol 1330, baru aku gerak dari umah awek aku ke umah boss aku. tujuan, nak hantar kereta aku dan dalam masa yang sama, suruh boss hantar aku ke kl central.

Sejam lebih gak ler kejadian ini berlaku. Lepas tu aku cepat-cepat naik bas 'skybus' ke LCC. Sebenarnya ada cerita menarik yang berlaku sepanjang perjalanan ini tadi. Ahaks.

Masa nak bertolak dari kl central, bas yang aku naiki tu tinggal 2 seat kosong. Dan seat tu bukan bersebelahan, sebaliknya satu di tengah dan satu lagi di belakang. Aku plak duduk di belakang sekali.

Lepas tu, ada satu couple ni naik bas tu. Nak dijadikan cerita, couple ni memang manja sungguh ler, berkepit ajer. Yang si awek ni duduk belakang, dan pakwe dia tiada pilihan selain duduk yang kat depan tu. Tak lama lepas tu, si pakwe dia ni ke belakang, duduk kat ruang tengah bas tu. Huh... takan tak leh nak pisah kejap.

Dari pengamatan aku, couple ni cam student lagi ler. Dan masih muda sungguh. Selain tu, dari permerhatian gak, mungkin si lelaki ni orang semenanjung dan awek tu orang borneo. Masa tu aku tak tahu lagi. Just agak-agak jer.

Tak lama pakwe tu duduk tengah, dia mungkin rasa tak selesa kot, then dia kedepan. Ke tempat duduk dia. Rupa-rupanya dia negotiate ngan brother kat seat sebelah tu tok duduk belakang kat tempat awek dia. Kira tukar tempat duduk, supaya awek dia tu leh dok sebelah dia. Brother tu, agak sporting gak ler. Chinese.

Huh... cam mengada pun ada gak aku tengok. Si pakwe tu ngan mula selamber ajer suruh brother sebelah pergi belakang. Itu tak per lagi... satu kes selesai... tapi memang manja abis ler dalam bas tu.

Masa dah sampai LCCT, masa nak turun, orang lain sibuk nak turun dan bayar, couple ni masih pegang-pegang tangan lagi tu, terhegeh-hegeh nak bangun nak kuar. Adeh... macam ler makwe dia nak lari jauh...

Aku pun buat bodo jer ler... bukan aper... berpada le sikit. Tau ler couple yang romantis di abad ini. kena plak tu, awak melayu islam. Ni bulan pose. Belakang lain cerita ler. Ni depan orang ramai.

Memang aku nampak dan aku boleh agak yang si pakwe ni hanya menghantar awek nyer ajer. Sebab dari gaya beg yang dibawa dan dari gaya cam baru pernah sampai airport ajer. Huh... maner tah asal mamat ni.

Masa check in tu pun aku tengok mamat ni masih kepit lagi ngan awek dia. Nasib baik ler kawasan tak crouded sangat. Sebab kalau crouded, biasanya hanya penumpang pesawat ajer yang di benarkan untuk berada di kawasan check in tu.

Bila aku tengok, huh... orang miri rupanya... check in kat kaunter miri. Dan satu flight dengan aku. dan memang betol jangkaan aku yang hanya awek dia saja yang balik. Lepas check in, dorang gerak. Kemana tah aku tak kisah sangat. Aku g semayang asar dulu kat surau situ.

Masa check in tu, memang aku nampak cam ramai couple muda-muda. Wah... mulanya aku tengok. Bila dah masuk balai berlepas, huh... rupa-rupanya si awek ajer yang naik pesawat. Yang pakwe semua penghantar ajer. Heheheheheee....

Masa aku nak masuk balai berlepas, aku nampak si pakwe ni, macam kehilangan bini ajer. Kemain, siap call cam tak nak berpisah ajer. Hehehehe... tunggu plak tu kat luar balai tu.
aku masuk ke dalam tu dan tengok awek dia. huh, tak lepas h/p tu sampai nak beratur kat flight. sms tu... ahahahha..

dalam flight, aku hanya berbuka air ribena ajer. tu pun masa nak berlepas. lepas tu baru aku beli makanan dalam flight. beli nasi lemak. ok la... sampai nanti mungkin nak makan lagi...

ok lah... flight aku dah sampai... nak kena off laptop ni. kang menganggu navigasi plak.