Sunday, August 28, 2005

errr ada race kete di miri

Image hosted by Photobucket.com

Petang tadi... dalam aku terlelap, tetiba salah sorang member lama aku datang umah dan ajak aku pi tengok ‘race’. So, aku pun tak pikir lama dan ikut ajer. Lagipun aku tak der keje sangat petang tadi.


Image hosted by Photobucket.com

Borneo Cup Sprint Race 2005 telah dianjurkan oleh Miri Motosport Club, dan ia berlangsung di lapangan terbang lama miri. Sebenarnya lapangan terbang lama tu adalah lapangan terbang untuk kegunaan SSB [Sarawak Shell Berhad] dan aku tak pasti samada masa sekarang nie digunakan lagi atau tidak oleh pihak SSB. Dan kalau tak silap aku memang tempat nie tak digunakan untuk penerbangan. Dan ada yang cakap ia digunakan untuk acara-acara lumba. Tak sure ler lumba halal ker lumba haram.

Antara VVIP yang datang tadi, Timbalan Ketua Menteri Sarawak, YAB Datuk Amar Dr. George Chan dan ADUN Senadin, YAB Datuk Lee Kim Shin. Kiranya ramai jugak ler orang yang datang tengok race tu tadi.

Antara penyertaan adalah dari tuan rumah, Miri, Kuching, Sibu, Bintulu, Sabah dan dari negara jiran Brunei.

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Dan perlumbaan ni sebenarnya bukan macam dalam trek yang seperti di litar sepang cam tu, tapi lebih kepada perlumbaan untuk uji pecutan. Yakni hanya nak lihat siapa cepat dalam masa yang singkat. Ye lah dah litar singkat nak tahu berapa cepat ‘pick-up’ ajer ler. So, sekali ‘race’ 2 kereta dan masing masing tunjuk ‘power’. Dan aku pun tak tahu siapa sebenarnya yang menang sebab aku tak follow sangat game tu tadi. Abis last ‘race’ aku balik dan minum ngan kawan aku kat kedai kopi. Lepas tu baru balik ke umah. Rasa nak maghrib tadi aku sampai umah.

No comments: