Friday, October 21, 2005

Al-fatihah

Alfatihah.
untuk Allahyarhamah Datin Seri Endon Mahmud yang telah kembali menemui penciptaNya pada 20 Octtober 2005, pada jam 7.50 pagi. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

Image hosted by Photobucket.com

nota kaki : aku tidak tahu, mengenai pemergian Datin Seri Endon pada pagi semalam. ini kerana di tempat aku ni sumber berita agak lambat sedikit. dan aku mendengar hanya melalui radio, dan aku pada mulanya masih kurang mempercayai berita itu. tapi, setelah aku dapat pengesahan dari kawan di semenanjung tentang kesahihan berita itu, baru aku percaya.

hakikatnya, aku bangga dengan Datin Seri Endon kerana beliau tabah mengharungi ujian dan tabah menghadapi saat-saat getir dalam beliau melawan penyakit kanser yang di hidapi beliau. aku dapat merasakan bagaimana seseorang yang 'pergi' kerana penyakit kanser itu kerana aku telah melaluinya. dan aku cukup bangga juga tengok Pak Lah masa dokumentari "Endon Dalam Kenangan" - TV3, Beliau tenang, tabah dalam menghadapi ujian ALLAH ini. Kehilangan seorang isteri yang tersayang memang amat memeritkan, aku dapat bayangkan bagaimana perasaan beliau kerana aku pernah alaminya masa bersama arwah tunang aku dulu.

Alfatihah lagi buat Datin Seri Endon Mahmud.

No comments: