Wednesday, October 26, 2005

cerita...ceriti... ceritu...

kali terakhir aku menulis dalam blog adalah jumaat lepas. tu pun setelah aku guna dial up line. ye lah... seperti yang aku tulis dalam posting aku minggu lepas, line internet kat office aku down. down bukan sebab aper, tapi down sebab tak bayar bil tertunggak. hampeh tol ler. ape le nasib aku kat sini ni.

dan sabtu lepas dalam suasana penuh kebosanan aku pecut kereta aku balik miri. aku bosan tak tahu nak buat apa di bintulu ni. aku pun tak tahu. memang mulanya aku tak terfikir tuk balik, sehingga hujung minggu nie, tapi disebabkan tahap kebosanan aku yang tinggi dan tahap tensen aku dah meluap, aku pun melarikan diri dari bintulu ini. aku balik miri. sana ok, tak der masalah sangat buat aku. sekurang-kurangnya itu rumah aku.

petang sabtu, aku berbuka dengan kawan aku. ah... tak lama mana pun. malam tu aku balik, konon nak pergi terawikh. tapi dah tak sempat. sampai umah ajer dah lepas isyak. aku lepak ajer ler kat umah tgk tv dan telefon buah hati aku. malam tu... aku tidur sampai 3 pagi. aku telefon buah hati aku itu. ahaks.

ahad, aku pergi jalan-jalan ngan parent nak shopping barang dapur jap. lepas tu aku tido lagi. hehehe... biasalah membalas tido yang aku terhutang pada malam tu. petang tu berbuka ngan parent aku. beberapa masakan yang aku gemar mak aku dah buat. memang mak aku dah masak dengan masakan kegemaran aku selama ni. lepas terawikh malam tu, aku tipon buah hati aku lagi. tapi tak lama sebab aku nak kena bangun awal nak balik bintulu pagi isnin.

Alhamdulillah, malam tu, aku dah menunaikan kewajipan rukun islam ke 4 aku. menunaikan zakat. dan untuk kami di sarawak ni, zakat fitrah bernilai RM 5.20.

isnin. ini kes pertama aku balik pagi terus ke office. sebab sebelum ni aku akan balik hari ahad, mean aku relex sini sket. tapi kali ni, sebab kebosanan itu, aku pun balik pagi isnin. aku bertolak dari miri 6.00 pagi. sampai bintulu, betul-betul depan office lebih kurang 7.30 pagi. huh... satu pencapaian lagi. 1 jam setengah.


hari ini, internet baru ada dalam office ni. taukeh baru bayar bil pagi tadi lepas semalam aku bising kat semua orang. semua aku sound kenapa takder internet itu ini. akhirnya hah... baru mereka tahu.

hakikatnya kini aku tak sabar nak balik hari sabtu ni. sebab mood aku dah raya dah. dan aku tak sabar nak ke office di lutong on monday. untuk meneruskan perbincangan aku untuk berjuang semula di semenanjung. aku yakin tiada masalah sangat nanti bila aku ke sana. aku yakin dia boleh terima aku di companynya.

cerita pasal aweks aku. kini hanya sorang sahaja buah hati pengarang jantung aku. dia adalah aweks sintok aku. aku sayang kat dia. aku tak tahu cam ner nak terangkan bagaimana aku sayang kat dia. walaupun kekadang ada antara sikap aku yang membuatkan dia kecik ati, terasa dan seumpamanya, tapi dia masih sabar menanti/menunggu aku. aku amat menghargainya. cuma apa yang aku takut nanti, aku mengulangi kesalahan yang pernah aku lakukan sebelum ini. kesalahan yang membuatkan dia terasa dan tersinggung dengan aku.


No comments: