Saturday, October 15, 2005

kereta aku...

heh... bercerita tentang kereta.. aku memang tidak expert pasal kereta ni. aku hanya minat gitu-gitu saja pada kereta ni. walaupun minat gitu-gitu, tapi aku tetap ada keinginan untuk mencantikkan kereta aku.

seingat aku, aku nak beli kereta second hand ajer, pada awal sekali. tapi ntah kenapa aku tak beli gak. yang aku beli kereta baru. ni dia, kereta aku yang pertama. yang aku beli ngan duit aku sendiri. kereta baru. mula tu, bangga gak lah sebab dah beli kereta sendiri.

Image hosted by Photobucket.com
kancil... my first car

perancangan asal aku dulu nak beli iswara atau satria. sebab aku minat kereta tu terutama satria. tapi disebabkan aku baru kerja dan bajet ciput last-last aku beli kancil ni ajer. aku beli kancil ni 30 Ogos 2002. hah... keluar ajer kereta terus jalan-jalan hari merdeka. hehehe.

kereta kancil ni banyak memberi memori suka-duka aku selama ini. kalau kereta ini boleh berkata-kata, sah sehari semalam tak habis dia nak cerita ngan aku pasal kisah suka-duka aku bersama dia. aku tetap kenang kereta ini sampai bila-bila. banyak jasa ia kepada aku. kancil ni, tidak banyak modifikasi yang aku buat. semua standard. cuma rim dan spring ajer aku tukar. lain semua masih original mungkin bajet tak banyak kot. tu yang standard ajer tu.

Image hosted by Photobucket.com
my second car - iswara

Januari 2005 aku tukar kereta. kancil terpaksa aku jual sebab masalah teknikal yang amat. ntah memacam timbul. aku try nak repair, kos dia dah mencecah dalam lingkungan RM2k. huh... dah lah pokai... akhirnya aku decide jual ajer dan beli iswara yang aku pakai sekarang ni. lepas beli, beberapa benda lah aku ubah. alah benda minor ajer. cam tinted dan sebagainya tu. lepas tu aku hias pintu aku ngan 'zebra'. biar nampak ganas sket.

Image hosted by Photobucket.com
wajah terkini iswara aku - dalaman aje

Ogos lepas aku pindah ke sarawak. aku bawa jugak kereta tu balik sini. nasib baik kos tak tinggi, so aku bawa dan aku bawa ke bintulu, tempat aku kerja.

di Bintulu ni, kereta aku tak banyak bergerak sepertimana aku di kl dulu. sebabnya aku di sini disediakan dengan kereta oleh company aku kerja. kira kereta aku ni untuk hiasan aku lah lagi. dan aku rasa sayang sangat ngan kereta aku yang ni, dan try nak cari cam ner nak buat modifikasi agar kereta aku nampak cun.

Image hosted by Photobucket.com
kereta yang company kasi aku pakai

tapi... andai aku ke kl semula, kemungkinan aku tak bawa dulu kereta ni. sebab ada berita menyatakan yang aku akan di beri kereta setelah tiba di kl semula. ah... tak pe. itu cerita nanti. cerita future. yang penting sekarang ni.

walauapapun tunggu ajer lah nanti...


No comments: