Wednesday, July 13, 2005

Berhenti Berharap

Berhenti Berharap

Aku tak percaya lagi
Atas apa yang kau beri
Aku terdampar di sini
Tersudut menunggu mati

Aku tak percaya lagi
Akan guna matahari
Yang sinarnya terangi
Sudut gelap hati ini

Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta ku dapat

Mengapa ada derita
Bila bahagia tercipta
Mengapa ada sang hitam
Bila putih menyenangkan

Aku pulang...
Tanpa dendam
Ku terima...
kekalahanku

Aku pulang...
Tanpa dendam
Ku salurkan...
kemenanganku

Kau ajarkan aku bahagia
Kau ajarkan aku derita
Kau tunjukkan aku bahagia
Kau tunjukkan aku derita
Kau berikan aku bahagia
Kau berikan aku derita

Aku pulang...
Tanpa dendam
Ku terima...
kekalahanku

Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta ku dapat

bila aku baca balik bait-bait lagu nie, sekali dengan melodinya yang sayup, terasa sungguh kesedihannya dan ia umpama berlaku pada aku. memang pada hari kau terlantar... aku dah berhenti berharap untuk menunggumu... aku hanya pasrah apa yang berlaku. kerana aku percaya ini adalah qada dan qadar tuhan untuk ku terima. walaupun agak pahit namun ini adalah hakikat yang kena aku terima dan tempuhi. semoga aku tabah meneruskan perjuangan aku.

dan aku doakan semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

amin ya rabbal alamin.

No comments: