Tuesday, July 05, 2005

cerita di teluk ramunia - part 3

seperti biasa yang mana ikut trip yang lepas, aku terus ke tai hoe hotel. satu hotel kecik kat pekan sungei rengit tu. tapi walaupun saiznyer kecik, kemudahan yang diberikan adalah memuaskan bagi aku. aku tak payah nak rickie lagi nak carik kat maner nak tinggal.

"allo taukeh, ada bilek kosong lagi kah?" aku tanya.
"you ada book dulu kah tadi?"
"tak der, main datang ajer nie. ada ke tak der nie taukeh?. saya mau bilek macam dulu 2 bed." balas aku balik.
"mmm, itu dah penuh lah... yang first class ada, seratus lebih saja."
"alah itu tak mahu lah... ehhh yang lain tak der ker?" aku tanya lagi. sebab aku tak nak amik yang seratus lebih tu. bajet untuk trip nie tak banyak sangat. jadi, nak tak nak aku kena bijak untuk belanja.

"ok. kalau u mahu, ada 2 lagi bilek kosong, tapi kecik punya lah." taukeh tu cakap ngan aku.
"tengok bole"
"bole" sambil taukeh tu bagi kunci bilek kat budak dia untuk tunjukkan kat aku kat maner bilek tu.

aku discuss ngan colleague aku tentang bilek tu tadi. dia on ajer. ahhh... dah letih nie... aku tak kiralah. masuk ajer. kitaorang amik 2 bilek. so luas sikit untuk sorang. lagipun harga tak mahal. lepas bargain kita orang dapat rm80.00 untuk dua bilik tu.

lepas check-in, mandi, siap dan segalanya, aku ngan martin terus pergi jalan-jalan. nak carik kedai makan yang lain plak. sebab sebelum nie pergi tempat biasa ajer. so kali nie nak carik tempat yang lain. nak try maner tahu ada rasa lain ker.

last-last malam tu kitaorang pergi kat medan ajer.

Image hosted by Photobucket.com


--------------------------------------------------------------------------

hari kedua

awal jugak bangun pagi tu. lepas semua siap, kita orang gerak ke teluk ramunia pukul 7 pagi. sarapan kat tempat biasa dulu. alah tak jauh dari kampung simon tu. sebab tempat tu tengok selalu ramai ajer orang pagi-pagi, jadi kitaorang pun masuk ajer ler. sarapan kat situ.

habis jer, terus gerak ke ramunia office. diaorang belum start keje lagi. sampai situ dalam 15 minit lagi nak pukul lapan. diaorang start keje pukul 8 pagi.

"woi... apehal ko muncul lagi nie?" tetiba aku dengar ader orang pekik kat aku. masa tu aku lepak kat kereta kat parking area.
"wei, man... lah... aku ingatkan saper tadi. ahhh biasa lah... kena panggil balik untuk sambung testing and commissioning aku dulu tu ler. nie semua korang punya keje, dulu tak siap pasang dah panggil aku untuk commissioning, so sekarang nie kena sambung balik plak." aku jawab dengan panjang lebar.

"alah relek ler, ehh baju tak der lagi ker? dah lamer aku tunggu nie, takkan tak der lagi kot?" hirman sambung lagi. hirman nie budak document control, orang bertanggungjawab untuk tolong aku settlekan documentation untuk project nie.
"boss aku tak bagi lagi ler. aku pun tak tahu bile" balas aku.

aku borak lagi dengan dia sampai pukul lapan, bilamana dia dah nak masuk opis. aku pun join ler, sebab nak jumpa dengan karthi. karthi nie, procurement officer dan dia yang bertanggungjawab untuk panggil aku datang smuler.

lepas abis discuss dengan karthi, aku terus pergi ke site. sebab kat situ nanti aku nak mulakan kerja aku. masuk ke yard tu aku terus carik en khairul [t & c manager]. uhhhh tak sampai lagi orang nie. aku just call bakri ajer ler [bakri nie salah sorang budak pmt].


bersambung...

1 comment:

Anonymous said...

sedap makanan itu