Friday, July 01, 2005

cerita di teluk ramunia - part 1

27 jun lepas aku kena pergi lagi ke teluk ramunia untuk buat testing dan commissioning untuk platform e8dr-a yang lepas. dulu kita orang dah buat testing dengan keadaan yang serba kekurangan dan kali nie kena buat testing lagi. pada mulanya aku memang malas nak pergi sebab aku baru balik dari jay bee rabu minggu sebelumnya. so, penat drive dari jay bee tak abis lagi dah nak kena pergi lagi... so, aku cakap ngan boss aku nak tunda. mulanya boss memang nak tunda ke 4 julai, tapi client tak nak sebab 2 julai module dah load out. jadi, tak boleh buat keje masa load out. huh... letih aku...

masa balik minggu lepas memang aku dah letih semacam dan memang malas nak drive ke jay bee balik. yang ada dalam kepala aku masa tu adalah nak naik flight ajer. sebab bukan aper bila dengar untuk testing pada interfacing ajer, so aku ingat kerja tak banyak sangat sebab nak interface ajer. sebelum nie dah buat testing dan system aku berjalan lancar tanpa ada apa-apa problem. so kali nie kalau nak interface memang senang ajer aku ingat. jadi aku pun budget benda nie amik masa dalam satu hari setengah ajer. tak lebih dari tu. tapi hakikatnya huh... 2 hari setengah.


Image hosted by Photobucket.com

nie gambar aku kat bawah module tu... masa nie dah lewat petang dah. aku tengah nak rehat jap sebelum sambung balik waktu malam.


boss aku memang approve perjalanan aku naik flight dan dia suruh aku sewa kereta bila sampai sana nanti. jadi aku apa lagi... memang on ajer. sebab sebelum nie selalu naik kereta sendiri ajer, kalau naik kereta sendiri memenatkan sebab sorang ajer drive. jadi bila boss cakap ok ajer aku terus beli tiket naik flight ke jay bee hari isnin. dan dapat flight awal pagi. ahhh... kena pergi gak ler.

isnin pagi-pagi buta, aku kejutkan housemate aku untuk tolong hantar aku ke putrajaya erl station. sebab rumah aku ngan putrajaya tak jauh sangat. tu yang aku suruh dia hantar ke sana ajer. lagipun tambang erl dari sana ke klia tak mahal sangat. rm6.20 ajer. save giler.

tapi pejalanan pagi tu memang rush. sebab bangun lewat lepas tu gerak dari rumah lewat, separuh jalan ada benda tertinggal plak, terpaksa patah balik nak amik. huhh aku punya impedence meter. tertinggal atas meja. balik, lepas tu run balik nak ke putrajaya. sebab lama dah tak pergi sana aku ingat-ingat lupa jalan dan tersalah masuk simpang plak pagi tu. sampai stesen, terus beli tiket dan terus turun ke stesen kat bawah tu...

Image hosted by Photobucket.com


memang aku cakap nasib ler, tak lama lepas tu tren datang, kalau aku lewat sikit sah aku tertinggal tren, dan tunggu lagi dalam 15 atau 20 minit lagi untuk tren yang seterusnya. naik ajer aku ingat tak ramai orang, rupanya ramai jugak. aku tak der tempat duduk langsung. berdiri ajer sepanjang pejalanan.

Image hosted by Photobucket.com

suasana di waktu pagi kat stesen erl putrajaya.

sampai ajer klia, aku tengok kaunter check in dah kosong... dah lewat aku nie... aku apa lagi terus ajer ler tak nak tunggu-tunggu lagi. masa check-in tu aku jumpa dengan sorang business partner aku dulu ler - dari coex cctv. dia pun nak pergi ketempat yang sama dengan aku. teluk ramunia.

lepas check in ajer, terus masuk dalam balai berlepas, malas nak tunggu lagi dan satu lagi sebab aku borak ngan mamat tu [eric dari coex cctv]. so kitaorang pun terus ler masuk. aku pun dah tak banyak amik gambar perjalanan lagi.

dalam departure hall jumpa member plak. budak airasia - shiela. kawan tunang aku. borak kejap sebelum masuk dalam flight. masa tu mata pun ada rasa ngantuk lagi. tapi aku tahan lagi sebab ada member nak borak. abis masuk jer dalam flight, lepas duduk tempat biasa aku [kat belakang flight] aku rasa, aku terus tido. sebab aku pun tak perasan bila aku start tido, yang aku sedar ajer bila landing. gila babas punya pilot landing ganas. aku rasa flight macam nak terempas ajer rasanya. ngeri sungguh.

sampai senai airport lepas amik bagasi, aku terus keluar dan dapatkan kereta sewa. agak mahal gak kereta sewa kat sini. tapi mungkin aku rasa sebab ia dari airport, so price cam tu memang macam berbaloi ler kot. ye lah seperti mulanya yang aku plan nak buat satu hari setengah ajer, aku sewa untuk 2 hari ajer, lepas dapat ajer kereta aku terus chow. first sekali aku nak pegi umah ira - tunang aku.

sampai umah, dia plak tak der, adik nyer ajer ader.

"angah mana?"

"pegi hospital..." jawab adik nyer. dah... aku start risau plak. aper jadi ngan dia nie plak. ok ker tak.



bersambung...

1 comment:

Anonymous said...

satu pemandangan platform yang cantik walaupun di darat