Monday, September 19, 2005

aweks sintok vs. aweks bandar utama - finale.

Sambung cerita aweks ni plak. Ehhh... cam yang aku janji ler.

Aweks bandar utama ni... aku kenal lepas dia ym aku. tetiba ajer pop-up window ym aku. dia intro nak kenal ngan aku. aku seperti biasa tak menjadi masalah untuk menerima sesiapa sahaja sebagai kawan. Yelah prinsip aku berkawan biar beribu, berkasih biar satu. Hehehehe...

Dia intro ler pasal dia. kerja di bandar utama dalam bidang penyiaran. Emmm... aku tak leh cite semua ler dalam ni.

Aku mula kenal dia hari khamis tu ler. Alah kalau tak silap aku ada masuk sket dalam posting aku sebelum nie yang mana, secretary aku pi kacau. Secretary aku selalu sound aku yang cakap... ntah betul ke tak... kang kena nyah... aku tetap ngan pendirian aku yang menyatakan yang dia adalah benar. Bukan nyah atau orang yang menyamar. Sebab aku dapat rasakan yang dia cam jujur. Tapi kalau dia tipu aku... nasib aku ler.

Aku sambung cerita ngan dia dalam phone. Mula dia bagi nombor phone biasa. Tapi lama-kelamaan dia bagi nombor personal plak untuk aku call. Errrr beberapa hari nie... memang agak rapat jugak aku ngan dia melalui phone. Aku just cam biasa ajer. Layan sama rata aweks-aweks nie...

Hahahaha... teringat aku kisah salah seorang kawan dalam salah satu e-group yang berpoligami. Betul ker? Aku tahu cerita sebenar itu. Kesian labu...

Dia pun punya kelebihan sendiri. Manja dan peramah. Selain selalu take care pasal aku. mmmmm.... unik kekadang aku rasa. Baru sekarang ramai orang nak caring aku. dulu aku dan ‘dia’ hanya berdua. Susah senang kami tanggung berdua ajer. Ahhhh... lupakan kisah sedih itu. Ia buat aku menitiskan air mata sahaja.

Aweks ni sebenarnya asal dari sarawak jugak. Dan dia akan balik jumpa family dia dan teringin nak jumpa aku. dan suruh aku datang umah dia. erk. Aku bukan tak nak pegi umah dia. tapi takut. Sebab tak pernah jumpa sebelum ni alih-alih dia suruh datang umah. Aku cakap ngan dia yang aku tak berani.

Ahad lepas, pepagi dia call tanya khabar... selain aweks sintok tu, dia pun sama tanya khabar. Dah bangun ker lum... aku pun story mory ler yang aku bangun lewat... jam 8.30 pagi.

Tapi... tetiba dia kata...

“kenapa lewat bangun? Ni dah mandi ker lum ni?”

“ehhh... dah ler, mana leh tidak...”

“kalau lewat ni mesti subuh tinggal?”

Erk... dia cakap subuh aku tinggal... memang subuh aku tinggal sebab bangun lewat. Tapi apa yang menjadi isu disini adalah ini kes pertama seorang yang bukan berugama islam menegur aku tak subuh. Memang sebelum ni ramai dah orang yang tegur aku... tetapi semuanya muslim. Dan ini kira kes pertama. Ahhh... malu pun ada aku rasa. Tapi tak pe. Aku tak kisah dan kerana tegurannya itulah yang membuatkan aku tertanya-tanya akan dia.

Dan macam ada sesuatu pulak pada dia yang aku rasa aku nak tahu lebih dan aku teringin nak tahu lebih pasal dia.

Dan kembali cam cerita aweks sintok tu, andai kata aku jatuh jantung ngan dia, boleh kah dia terima aku? sebab aku nie takder ape. Tak der rupa dan harta. Sedangkan dia lawa bak bidadari di surga. Hhehehee....

Ahh... sekali lagi... ini hanya imaginasi seorang penulis seperti aku. tak mungkin dia akan suka atau jatuh hati pada insan yang tak der apa seperti aku ni. Rupa memang jauh sekali.

Biarkan masa yang menentukan segalanya... aku hanya mengikut sahaja apa destiny aku selepas ini.

No comments: