Monday, September 12, 2005

petang dan malam isnin

Malas betul nak bangun pagi ni tadi. Angin dari air-cond dalam bilik ni menjadikan aku rasa macam selsema. Ye lah semalam pun dah ada tanda-tanda selsema dan sakit tekak. Aku makan ubat. Heh, sebenarnya aku ni jenis degil nak makan ubat. Tapi aku gagah gak, nak makan supaya tak melarat. Sebab banyak kawan yang hantar sms suruh aku makan ubat. Makan ajer ler.

Agak lewat juga hari ni untuk aku siap nak ke office. Dan pagi-pagi lagi aku dah kena ke ABF untuk ambil dokumen tender, yang minggu lepas tak sempat nak ambik. Balik office. Sambung nak ‘prepare quotation’. Ahaks, ada juga yang aku kena ‘decline’ sebab tak dapat nak ‘source’ barang tu. Erk. Kelam kabut sungguh kerja sampai kul 12 tghari. Lunch. Petang sambung ‘appoinment’ di 2 syarikat. Lewat gak balik. Aku ‘on’ pc dan check e-mail. Errr... tak banyak sangat cerita yang aku nak baca.

Sebenenarnya cerita itu adalah cerita dari kumpulan dalam yahoo, yang aku join. Macam-maca topik yang ada dan aku memang tak sempat nak reply petang tu. Hanya sempat ‘membelek’ e-mail tu saja. Petang, hah, nak jaga kesihatan konon. So, aku jogging ngan engineer aku.

Kalau tak silap aku dah 2 bulan lebih aku tak jogging nie. Dan kalau tak silap jugak ler, kali terakhir aku jogging ni sebelum arwah tunang aku meninggal. Mmm hari ni baru nak mulakan lagi. Aku pergi ke tanjung batu beach. Hehehe, kat sini ada pantai... tak macam aku di kl dulu, hanya pantai dalam. Seronok jugak jogging di pantai ni. Dengan angin yang bertiup. Pemandangan yang serba indah. Seindah mencuci mata. Hahaha... bukan itu saja, ramai jugak student yang jogging sini. Aku yakin itu pasti budak upm cawangan bintulu. Ini hanya anggapan aku sahaja.

Erk. Memang letih dan lenguh satu badan. Tak tahu nak cakap sebab itulah keli pertama jogging, lepas 2 bulan lebih berehat. Letih sih...

Malam, sambung balik check e-mail dan reply beberapa e-mail yang tidak sempat aku reply petang tadi. Dinner.

Dan...

Seperti biasa hobi aku menelefon orang. Tapi sebelum tu, aku sms somebody, tanya dia ada orang buat report tak kat dia, sebab aku mengayat seseorang semalam. Dia just cakap sket ajer. Tak per. Biarkan. Alah, sekarang ni, hati dan fikiran aku masih terbayang-bayangkan lagi dengan ‘dia’ jadi untuk menerima yang lain, mungkin boleh dibayangi sket. Kecuali jika dia benar-benar nak mengubah pemikiran aku dan dia berjaya mempengaruhi aku. kalau dia berjaya membuatkan aku menyintai dia. sah... itulah pilihan hatiku yang seterusnya.

Tak pe. Aku sambung kerja aku nak menelefon orang. Tipon satu aweks di kl. Awek keje kementerian pelancongan. Saja telefon. Aku rasa lama kot aku tak dengar khabar berita dari dia. hehehe... seperti biasa ada saja isu yang di cerita. Tak per, aku suka dia bercakap. Sekurang-kurangnya ada pertukaran ilmu dan idea pemikiran.

Habis ajer aku telefon, aku ‘on’ laptop, konon nak menulis benda alah nie. Tapi, aku tetiba tekejut dengan satu panggilan. Nombor kl... bukan no handphone. Siapa pulak ni. Dia introduce sebagai kawan chat. Ohhh... baru aku teringat cerita hujung minggu lepas. Dia. ya, dia yang menghubungi aku. dari serdang. Tak per ler. Aku pun rasa nak ngantuk dah. Rasa cam tak larat sangat nak ngetuk keyboard ni. Biarkan lah mata aku melayan rasa nak tido.

Zzzz....... aku dah hampir tidur...

Dan....

No comments: