Thursday, September 22, 2005

mencari dimana si dia...

Aku banyak bercerita tentang siang khamis. Dan malam itu. Tetapi, tidak ku sedari bahawa aku terlupa sesuatu. Rabu yang lepas aku berkenalan dengan seorang lagi awek johor. Tapi kini berada di utama tanahair. Emmm... comel orangnya. Dan aku mengenali dia setelah dia ‘mengetuk’ ym aku. aweks baru lagi. Ah... dengan aweks begini aku dah mula pusing. Siapa nak di beri tumpuan. Kini yang di Lawas aku dah mula kurang. Yang Penang memang aku jarang. Hanya mengharapkan dia call aku ajer. Selasa hari tu ler last dia call aku. tak per. Mereka pandai berdikari. Ahaks.

Tapi, bila difikirkan balik, memang aku tahu yang awek bandar utama itu merajuk dengan aku. cara percakapan dia dan cara layanan dia terhadap aku. aku yakin sebenarnya. Dah beberapa hari ni aku tak dengar suara dia. aku hantar sms. Tidak berbalas. Kalau dulu, dia yang selalu hantar sms dan call. Aku tanya samada marah atau tidak, masih tiada jawapan. Dulu, dia selalu menunggu panggilan dari ku. Hinggakan dia pernah berkata mata nak tidur pun tak jadi bila dengar suara aku. kenapa ni? Kalau dia membaca coretan ini, aku ingin memohon MAAF kepadanya. Aku tahu itu salah ku. Tapi percaya lah tiada niat untuk aku begitu padanya. Aku ikhlas.

Seharian hari ni aku mundar mandir. Tidak keruan dan tidak tahu apa nak dilakukan. Aku hantar sms kepada barisan aweks-aweks aku. hanya yang kedah dan lawas sahaja yang membalas. Sah, bandar utama merajuk.

Yang di kedah, masih kurang sihat lagi. Aku berleter skit ngan dia. kenapa tak nak makan ubat. Huh... kalau aku dekat dah sah dah aku suapkan ubat ke mulut dia. ini jauh. Tak sampai plak. Tak per.

Seperti biasa, kerja aku kesana-kesini appoinment. Cari business baru. Di opis masalah lain plak. Aku tak tahu staff aku pelik ajer ngan aku. ahh... biarkan mereka. Aku pun tak tahu. Adakah kerana teguran aku hari selasa lepas mereka begini?

Hari ini aku masih online ym. Aweks kedah ketuk aku. tapi aweks bandar utama masih tiada. Tak per. Aku borak ngan dia. sampai patang. Lepas tu aku balik dan terus jumpa kawan lama. Dinner. Masa dinner aku hantar sms lagi. Tapi tiada jawapan. Hanya jawapan dari kedah. Masih tak makan ubat lagi. Ahhh... rasanya nak ajer aku ke kedah. Tapi...

Biarkan... aku balik ke umah dan berhenti di depan laptop ini untuk menulis ini.

No comments: