Friday, September 23, 2005

satu pengertian

dalam aku melayar dan melayar blog kekawan baru. aku tetiba terjumpa satu blog ini. lope-mizz-ya. Satu posting dia yang buat aku merenung erti tersurat dan tersirat. Lope-mizz-ya, aku pinjam untuk aku share ngan geng malaysia aku.

bacalah;

Andai hidup punca perpisahan,
biarlah mati menyambungnya semula.
Namun seandainya mati punca perpisahan,
biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.

Orang mulia menyalahkan dirinya,
orang bodoh menyalahkan orang lain

Kata-kata yang diucapkan sembarangan
dapat mewujudkan perselisihan.

Kata-kata yang kejam
dapat menghancurkan suatu kehidupan.

Kata-kata yang diucapkan pada tempatnya
dapat meredakan ketegangan.

Kata-kata yang penuh cinta
dapat menyembuhkan dan memberkati.

begitulah dirimu orang yang penuh cinta
sepanjang masa cinta ........ kamu cintakan

No comments: